Dierenarts Utrecht, acupunctuur hond/kat, gebitszorg hond/kat

Acupunctuur voor honden en katten

Medicijnen kunnen vervelende bijwerkingen hebben voor uw huisdier. Daarom kan er bij bepaalde aandoeningen ook gekozen worden voor behandeling met acupunctuur. Ook als aanvullende behandeling bij pijnklachten is acupunctuur een veilig alternatief, zonder bijwerkingen.

Preventieve zorg en behandeling van gezelschapsdieren

Sinds 1990 verleent Peter Wiersma in zijn dierenartspraktijk in Utrecht eerstelijnszorg aan honden, katten, konijnen, cavia’s, kleine vogels en alle andere gezelschapsdieren. Naast preventieve zorg en het behandelen van klachten en ziekten biedt Peter Wiersma een aantal aanvullende behandelingen voor uw huisdier:

Acupunctuur in Dierenartspraktijk Peter Wiersma

Dierenarts Peter Wiersma is gediplomeerd acupuncturist en is lid van de Samenwerkende Nederlandse Veterinaire Acupuncturisten (SNVA). Peter Wiersma behaalt goede resultaten met acupunctuur bij dieren die lijden aan een verstoorde werking van organen en orgaansystemen, waarbij ontstekingen, pijn of verlamming optreden. Acupunctuur wordt onder andere succesvol toegepast bij:

• problemen in de spieren
  • pijn in gewrichten en botten
  • huidproblemen
  • neurologische uitvalsverschijnselen
  • ademhalingsproblemen
  • maagdarmproblemen

Na het stellen van de diagnose bepaalt Peter Wiersma of acupunctuur zinvol kan worden toegepast, al dan niet in combinatie met andere behandelingen.

Duur van een acupunctuurbehandeling

Een behandeling duurt in de meeste gevallen 10 tot 30 minuten.
Vaak zijn eenvoudige of acute klachten al na één behandeling verholpen. Bij chronische aandoeningen zijn één of twee behandelingen per week gedurende één of meerdere maanden nodig. De totale duur en frequentie van behandelingen is afhankelijk van de aard en de ernst van de aandoening en het moment waarop de aandoening is ontstaan.

Duur van een acupunctuurbehandeling

Een behandeling duurt in de meeste gevallen 10 tot 30 minuten.

Acupunctuur in het kort

Acupunctuur vormt een onderdeel van de traditionele Chinese geneeskunde en wordt al meer dan 3000 jaar toegepast bij mensen en dieren. In de acupunctuur worden tegenwoordig naast traditionele middelen zoals naalden ook moderne hulpmiddelen gebruikt, zoals laagfrequente stroom, warmtebronnen, injecties of laserstralen.

Acupunctuur draagt bij aan de genezing van verschillende klachten, zoals pijn in gewrichten of evenwichtsstoornissen. Daarnaast helpt acupunctuur om bepaalde klachten op een aanvaardbaar niveau te houden, zoals pijn bij chronische aandoeningen.

Een behandeling met acupunctuur brengt zelden bijwerkingen met zich mee. Soms kan een kortdurende verergering van bepaalde symptomen optreden, maar dit effect is nooit ernstig en wordt altijd gevolgd door een verbetering.