Behandeling van Honden, Katten, Kleine huisdieren en Vogels.

U bent bij ons in de praktijk altijd welkom met uw huisdier. U kunt bij ons uiteraard terecht voor de standaard zaken, zoals:

• Consult, controle en behandeling
  • Afhalen medicatie of veterinaire voeding
  • Castratie/sterilisatie van hond, kat, konijn en cavia
  • Kleine operatieve ingrepen, zoals het verwijderen van bultjes, tumoren, navelbreuken, etc.
  • Vaccinaties en preventieve zorg
  • Bloed- en Urineonderzoeken
  • Puppychecks en Seniorenchecks
  • (Half)Jaarlijkse controles
  • Informatie bij aanschaf en gedragsproblemen

Daarnaast biedt Dierenarts Peter Wiersma ook uitgebreidere behandelingen aan, zoals Tandheelkunde en Accupunctuur bij dieren.
Boek een consultatie

Acupunctuur voor honden en katten

Behandeling hond acupunctuur

Dierenarts Peter Wiersma is gediplomeerd acupuncturist en is lid van de Samenwerkende Nederlandse Veterinaire Acupuncturisten (SNVA). Peter Wiersma behaalt goede resultaten met acupunctuur bij dieren die lijden aan een verstoorde werking van organen en orgaansystemen, waarbij ontstekingen, pijn of verlamming optreden. Acupunctuur wordt onder andere succesvol toegepast bij:

• Problemen in de spieren
  • Pijn in gewrichten en botten
  • Huidproblemen
  • Neurologische uitvalsverschijnselen
  • Ademhalingsproblemen
  • Maagdarmproblemen

Na het stellen van de diagnose bepaalt Peter Wiersma of acupunctuur zinvol kan worden toegepast, al dan niet in

combinatie met andere behandelingen.

Gebitsbehandelingen

Gebitszorg is cruciaal voor een goede gezondheid van uw gezelschapsdier. Honden en katten kunnen niet voor hun eigen gebit zorgen. Toch gebruiken ze hun tanden en kaken intensief: tijdens het spelen, het kluiven en kauwen op bot en natuurlijk bij het eten.
Laat het gebit van uw hond of kat periodiek controleren door de dierenarts. Meer dan 80% van alle honden en katten ouder dan 6 jaar heeft namelijk problemen in de mondholte. Wanneer het gebit niet goed verzorgd wordt, komen we vaak ontstekingen tegen van:

• Tandvlees
  • Beenvlies
  • Tandmerg of beenmerg
  • Botvlies

Gebitsproblemen kunnen ook voortkomen uit een afwijkende stand van het gebit. Eerste signalen van mondholte- en gebitsproblemen zijn een slechte adem en de vorming van tandsteen en tandaanslag.

Wij doen zowel periodieke gebitsreinigingen als uitgebreide tandheelkundige ingrepen, zoals bijvoorbeeld extracties.