Dierenarts Peter Wiersma

Gebitszorg en acupunctuur voor honden en katten

Gebitszorg is cruciaal voor een goede gezondheid van uw gezelschapsdier. Honden en katten kunnen niet voor hun eigen gebit zorgen. Toch gebruiken ze hun tanden en kaken intensief: tijdens het spelen, het kluiven en kauwen op bot en natuurlijk bij het eten.

Dierenarts Peter Wiersma verzorgt het gebit van uw dier en adviseert wat u zelf kan doen om de tanden in de beste conditie te houden. Daarnaast biedt Peter Wiersma acupunctuur voor honden en katten.

Boek een consultatie

Acupunctuur voor honden en katten

Dierenarts Peter Wiersma is gediplomeerd acupuncturist en is lid van de Samenwerkende Nederlandse Veterinaire Acupuncturisten (SNVA). Peter Wiersma behaalt goede resultaten met acupunctuur bij dieren die lijden aan een verstoorde werking van organen en orgaansystemen, waarbij ontstekingen, pijn of verlamming optreden. Acupunctuur wordt onder andere succesvol toegepast bij:

• Problemen in de spieren
  • Pijn in gewrichten en botten
  • Huidproblemen
  • Neurologische uitvalsverschijnselen
  • Ademhalingsproblemen
  • Maagdarmproblemen

Na het stellen van de diagnose bepaalt Peter Wiersma of acupunctuur zinvol kan worden toegepast, al dan niet in combinatie met andere behandelingen.

Gebitsbehandelingen

Laat het gebit van uw hond of kat periodiek controleren door de dierenarts. Meer dan 80% van alle honden en katten ouder dan 6 jaar heeft namelijk problemen in de mondholte. Wanneer het gebit niet goed verzorgd wordt, komen we vaak ontstekingen tegen van:

• Tandvlees
  • Beenvlies
  • Tandmerg of beenmerg
  • Botvlies

Gebitsproblemen kunnen ook voortkomen uit een afwijkende stand van het gebit. Eerste signalen van mondholte- en gebitsproblemen zijn een slechte adem en de vorming van tandsteen en tandaanslag.